به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سیدمصطفی داوودی، معاون فنی زیربنایی راهآهن ج.ا.ا ، به همراه محمدرضا چنگانی، مدیرکل راهآهن اصفهان، از روند اجرای خط دوم ریلی این پروژه بازدید کردند.
پیمانکاران گزارش دادند که از مجموع ۲۷۰ کیلومتر این محور دو خطه در منطقه اصفهان، ۱۵۰ کیلومتر در بلاکهای اصفهان-سیستان، مشک-ساسان، عقدا-ارژنگ و اصفهان-آبنیل تکمیل و به بهرهبرداری رسیده است و بخش باقیمانده از ایستگاه ارژنگ تا بافق نیز با پیشرفت ۷۳ درصدی در حال اجراست.
داوودی در این بازدید با تأکید بر اهمیت استراتژیک این پروژه در افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر، اظهار داشت: با تلاش مضاعف پیمانکاران و هماهنگی دستگاههای اجرایی، هدفگذاری شده است که بخش عمده این پروژه تا هفته دولت به بهرهبرداری برسد.
وی افزود: تکمیل این محور نهتنها اقتصاد منطقه را تقویت میکند، بلکه گامی بلند در جهت کاهش مصرف سوخت و توسعه پایدار خواهد بود.»این پروژه که طی چند سال گذشته آغاز شده، با بهرهبرداری کامل، ظرفیت حمل بار را تا ۲۰ میلیون تن در سال افزایش خواهد داد و زمان سفرهای ریلی در این محور را بهطور چشمگیری کاهش میدهد.
چنگانی نیز با اشاره به نقش محوری راهآهن اصفهان در جابهجایی مواد اولیه صنایع بزرگ استان، از تعهد این ادارهکل برای حمایت از پیمانکاران خبر داد.
گفتنی است، محور اصفهان-بافق به دلیل اتصال مراکز صنعتی و معدنی کشور، یکی از مهمترین کریدورهای ریلی ایران محسوب میشود و تکمیل آن تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت.